Hakkımızda  
 
1. Merhaba İpek Hanım. Biraz sizi tanıyalım mesela at taşıma işi aklınıza nereden geldi neden at taşıma?
At merkez 1995 yilinda kurulmus at ve binicilik firmasi.at ve binicilik ile ilgili her turlu faaliyeti vermek  amaci ile kuruldu.2005 yilina kadar binicilik ve at malzemeleri disinda yogun sayida ki buna 25 adet diyebiliriz ithal at romorku satisi gerceklestirdik.uluslarasi fuar ziyaretleri ve is gezilerimizde her daim urun yelpazemize eklemeler ve turkiye pazarina uygun cesitlilik icin ugrastik.2005 yilinda Almanya dan bir at auction daveti aldik.2000 yilinda aktiflesen www.atmerkez.com.tronline satis sitemiz icin bir renk katar dusuncesi ile auction duzenlenen ozel isletmeyi ziyaret ettik.
Fakat tesis o kadar muhtesem ve auction o kadar essiz heyecan verici idi ki beraber ziyarete gelen musterilerimiz birer ikiser at aldilar.ve bizim at transport maceramizin tohumlari atilmis oldu.
Ilk transportumuz hava ile gerceklesti.her daim bunyemizde kendi gumruk islemleri kadromuz mevcut.Bu transportu da hep beraber ekipce gerceklestirdik ve bunyemize canli hayvan transportunu da eklemis olduk.
2. Bu ara en çok duyduğum soru haline gelen atlar nasıl taşınıyor sorusu bir profesyonelden dinleyebilir miyiz?
At transportu bir ekip isi.siz bireysel olarak ne kadar bilgi sahibi olmaniz veya baska ithalat ihracat alaninda profesyonellesmeniz bu alanda size yardimci olmuyor. Tum islemleri ,uluslarasi kanun ve duzenlemeleri ile basli basina profesyonellik isteyen bir is
2005 te hava tasimaciligi ile baslayan seruven yillar icinde en iyi hizmet verme yolundaki cabalarimizla bizi Horsetrans Kft ile exclusive partnership yaparak devam etmektedir.
Havayolu olsun karayolu olsun  ihracat ve veteriner islemleri ile devam eden macera Turk gumruk alani islemleri ile sona ermekte ve atlar sahipleri ile ahirlarinda bulusmaktadir.
3. At taşıma için kullanılan özel araçlar var bunlara uçak kargo da dahil sizce hangisi daha sağlıklı?
 
At tasima isi bir ekip isidir.sonuc itibari ile cok hassas karaktere sahip olan bir canli size emanet ediliyor ve uluslarasi tum regulationlardan gecirip ahirina en saglikli sekilde teslim edilmesi amaclaniyor.Bu baglamda hava kosullari,atin konum itibari ile bulundugu ahir adresi,ati aldiginiz ciftlik kosullari,musterinin ati ile bulusma aciliyeti gibi kisisel ve genel bir cok cevap size en uygun transport secenegini sunuyor.tabii her durum disinda burda onemli baska bir durumda maddiyat.kargo tasimaciliginda ucak her daim karayolundan daha yuksek ucretlendirmeye tabiidir.
 
Ucak ile transport cok rahat ama kara ile transport cok yipratici dusuncesi ise tamamen yanlistir. Tum sartlar analizinde atinizin en uygun transportu belirlenir. Bazi atlar yogun ilgi ve kontrol isterken bazilari seyahat etmekten son derece zevk almaktadirlar.
 
 
4. Uzun yolculuklarda atların duraklamaları gerekiyor dediniz. Bu duraklar at çiftlikleri mi, atlar geceleri orda mı konaklıyor yoksa kısa bir aradan sonra tekrar yola mı çıkılıyor?
 
Horsetrans Kft uluslarasi bir at tasima firmasidir. Bu sekilde bir ortaklik yapmamiz 2008 yilina dayanmaktadir. Sahibi eski milli olimpiyat binicilerinden. Bu transport sektorundeki kuralsizlik ve resmiyetsizlikten dolayi kendi firmasini kurmus. At merkez olarak vermek istedigimiz hizmette amacimiz profesyonellik. Atiniza hizmet veriyoruz ve bu baglamda eksiksiz planlama ile calisiyoruz. Musterinin gorevi odememizi zamaninda ve resmi olarak gerceklestirmektir. At merkez bas musterimiz ve vip misafirimiz olan AT inizin konforu icin her turlu detayi dusunup takip etmelidir.
Horsetrans ve At merkez iki resmi firmadir ve transport is alani ile Avrupa Birligi sistemine kayitlidir. Her arabamiz gprs ile Eu merkezine bagli ve Eu canli hayvan tasima kurallarina uyma mecburiyeti vardir. Bu kurallar uyulmadiginda cok yuksek meblagli cezalar yansitilmaktadir ki is kapsaminizda bu size genel olarak cok zarar verir.
Bu regulationlarin basinda transport arabasinin her 8 saatte bir  eu kapsam onayi almis bir ahirda durmasi ,atlarin ahirda dinlenmesi,ot ve su ihtiyaclarinin giderilmesi ve saglik kontrolu mevcuttur.
Transport arabalarinda iki sofor bulunmakta ve bunlar ozel canli hayvan tasima,bakim ve acil durumlar icin ehliyetlidir. Bu ehliyetler her sene girdikleri sinavlarla yenilenmekte.
 
Her soforde ayni atlar gibi 8 saatte bir dinlenip uyumak zorunda.transport kameralari sadece at kompartmaninda degil sofor kompartmaninda da takip ve onay durumu olusturmaktalar.
 
5. Türkiye’de her yıl kaç tane at taşınıyor? Sadece satın alınan değil ama yurt dışında yarışmalara gidecek atlarda bu taşımaya dahil mi?
Yillik istatistik olarak sayi belirtmem imkansiz. Fakat At merkez olarak ayda 10-20 at en az ithal etmekte 10 at da ihrac etmekteyiz.
Musterilerimiz at ithalati ve ihracati konusunda cok hassaslar. Resmi vergilendirme ve transport konusunda verdigimiz hizmetlerden son derece memnunken bu durum yarisma tasimaciligi icin ne yazikki gecerli degil. Kendi at transport araci olmayan musterilerimiz, kapasite ve kabiliyet ozelliklerini gozardi ederek en ekonomik transportu secmekteler.
Biz fiyatimiz ile degil,verdigimiz hizmet ve konfor ile on plana cikmaliyiz.
 
6. Atlar rahatsızlansa yolda başlarında bir veteriner hekim bulunuyor mu acil mudahale için? 
At cok hassas ve kirilgan bir canli. Karakter olarakta son derece farkli reaksiyonlar veriyor. Transport eyleminde ise reaksiyonlari onceden tahminedilemez. Amacimiz bize emanet edilen bu canlilari her daim saglikli ve mutlu kilmak. Fakat cok nadir de olsa rahatsizlanan ve dogum yapan atlar oluyor.
Transport ekibi bu konularda ehliyetli ve kameralarla takipte.acil durumlar icin Avrupa birligi kapsamindaki bolgesel Fei veterinerleri 7/24 hizmetimizde. Bu konuda hepsine minnettariz.
7. Bu kadar yıldır taşımacılık yapıyorsunuz, bu esnada başınıza gelen en kötü durum neydi? 
 
2008 den beri tek bir atimiz yolculuk stresi ile bagirsak dugumlenmesi sorunu yasadi. Bulundugu bolge universite veteriner bolumu yogun ve uzun bir calisma ile hayata dondurdu. Bize verilen resmi raporda transport zaafiyeti olmadigi dogal bir karakter stres sonucu gerceklestigi bildirildi. Fakat karsilastigimiz en uzucu durum olmasi acisindan hep aklimizda ve kabuslarimizda olan bir olaydir.
Ekip olarak bu konuda maneviyatimiz cok  yuksek. Dualarimiz hep vip musterilerimiz icin . Bazen siz ne kadar cabalasaniz ve kendinizi cozumlerle donatsanizda manevi bir guce ihtiyaciniz ve inanciniz onemli rol oynuyor.
8. Peki en eğlenceli olan?
Son 5 senede 7 adet atimiz yolda dogum yapti. Horsetrans-Atmerkez  bir nevi bu taylarla cok buyuk bag kurdu. Halen resimleri aramizda dolasir ve o an ki heyecanimizi konusup  huzunleniriz. Hayat son derece suprizlerle ve heyecanlarla dolu.
9. Sadece taşımacılıkta değil sanırım yem ithalatı ve at malzemeleri de getiriyorsunuz. Bu yem ve malzemelerden de biraz bahsedebilir misiniz? 
www.atmerkez.com.tr websitemizde aktif olarak tum at ve binicilik malzeme satisina devam etmekteyiz.
Ahir,horsewalker,solaryum gibi cok nis urunlerde de musterilere farkli secenek ve fiyat araliklari sunmak amacindayiz.
At yemi ise musterilerimizin istegi ve yonlendirmesi ile ithalatini gerceklestirdigimiz bir urun gami.
Ithalati son derece hassas kurallara tabii bir urun. Her ithalatta gdo ve icerik aramasi gerceklestirilen at yeminde vergilerinde artisi ile satisi Avrupa fiyatlandirmasindan bir olcu daha yuksege geliyor. Musterilere bu konuda az kar marji ile desteklemeye calisiyoruz. Cunku bir kimyager olarak at yemlerimiz icerikleri acisindan son derece iyi hesaplanmis ve kaliteli urunler. Ucuz ve ekonomik olsun diye degil, bu urun Turkiye de atlarimizin sagligi icin onemlidir amaci ile ithalat yapiyoruz.
Vakumlu at talasi ise urunlerimize yeni kattigimiz bir urun.talas icindeki tozdan arindirilmasi ve mantar bakteri acisindan dezenfekte edilmesi acisindan atlarimiza saglik sunan bir urun. Cunku farkinda olmadan binicilerde atlarda talasin etrafa yaydigi toz ve partikulleri cigerlerine cekmekte  ve istenmeyen bir cok hastaliga kapi aralamaktalar.
10. Türkiye de daha çok tek tip besleme var atçılıkta özellikle at çiftliklerinde kulüp atlarında sadece yulaf ile besleniyor atlar, karışık yemin faydalarından biraz bahsedebilir misiniz? Neden yabancı müsli yada palet yem? 
Ithal ettigimiz at yemleri Il Tarim Mudurluklerine sundugumuz gibi ozel veteriner ve kimyagerler ile Avrupa birligi kontrolunde uretim saglanan karisimlar. Yogun sekilde kontrol halindeler ve uretim safhasinda disaridan mudahale veya safsizlik afedilmeyen bir hata. Bu konuda Turkiye Tarim Bakanligi da her urunu kendi laboratuarinda analizlere tabii tutmakta ve sonuc araliklarinda da son derece hasas davranmaktadir.
Yem karisimlarinda sadece yemin icerikleri misir,arpa,keciboynuzu,soya gibi gdo orani disinda ata vermekte oldugu vitamin ve mineraller acisindanda standardi yakalamalidir. Bu hasas calisma hem Avrupa uretiminde hem gumrukleme sAfhasinda  Turkiye Tarim makamlarinca titizlikle kontrol ediliyor.
 
Size bu durumu kucuk bir anim ile anlatayim.Genc yaslarimda ahirlarin etrafinda gezerken atlara verilen arpa,uzum,kurudutlardan avuclar yiyerek eglenceli dakikalar gecirirdim. Bir gun bu oburlugum sirasinda avucum ile agzim arasi kucuk bir bocek ile gozgoze geldim. Yasadigim soku ve korkuyu hayal edebilirsiniz. Bu kimyasal safsizlik ve tahlillerde cikan red unsurudur. O bocegin,oteki farenin,oteki hayvanin biraktigi madde, laboratuar acisindan safsizlik ve yabanci madde uygulamasina girer. Biz satmakta oldugumuz hic bir at yeminde bu durumu yasayamayiz. Bu olay belki neden paket yem kullanilmali neden yem karisimi profesyonellere emanet edilmeli sorusuna isik tutacaktir.
 
11. Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim, eklemek istediğiniz bir şey var mı? 

 Ben tsk ederim. Saglikla nice bulusmalara ve basarilara......